torsdag 10 december 2009

Lite julpynt

Det har mest varit bedömning och betyg i mitt huvud det senaste och all tid har gått till att jaga elever med rester med blåslampa men så här såg det i alla fall ut i mina vardagsrums- respektive köksfönster till första advent (och det ser typ likadant ut nu fast ljusen har brunnit ned lite till).

Det är något visst med adventsstjärnor. Adventsstjärnan i köket får mig att tänka på när jag var liten för jag hade en precis likadan modell i mitt rum och den lyser så milt och fint när decembermörkret lägger sig att jag alldels varm inombords. Pappstjärnan till vänster har vi två av och jag är väldigt förtjust i dem med för att det blir så fint ljus i dem.Få saker ger nog så mycket stämning som adventsstjärneljus. Skulle väl vara doften av hyacinter då. Det står det en grupp med på byrån i hallen och hälsar mig välkommen hem när jag kommer innanför dörren. Mycket trevligt. Tyvärr klarar jag bara av de vita luktmässigt. Blå och roda hyacinter ger mig lite huvudvärk inbillar jag mig.

2 kommentarer:

Hanneles jul sa...

Vacker stjärna.

bagerskan sa...

God jul!

Du har väl inte missat Bagerskans julkalender? Fylld med recept, tävlingar och annat juligt!

www.bagerskan.se

Kram Karin